Vakantie & ORF Excursie en Sneeuw..? - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Tony Gruntjes - WaarBenJij.nu Vakantie & ORF Excursie en Sneeuw..? - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Tony Gruntjes - WaarBenJij.nu

Vakantie & ORF Excursie en Sneeuw..?

Door: Tony Gruntjes

Blijf op de hoogte en volg Tony

21 April 2017 | Oostenrijk, Wenen

We zijn weer twee weken verder, maar wat voor twee weken...

Denk je lekker van je vakantie te kunnen genieten, is het tot nu toe het slechtste weer wat we hebben gehad. Heel veel regen en koude temperaturen. Het was net of ik weer even in Nederland was. Daarnaast waren veel van de mensen hier op citytrips, op een korte vakantie of tijdelijk terug naar huis.

Wel zijn mijn ouders voor een weekend langs gekomen. Het was wel even lekker om weer quality time met de ouders te besteden. Uit eten en een bezoek aan de oudste dierentuin van de wereld hoorden daar dan ook bij. Ook hadden ze een Nederlands pretpakket voor me mee genomen met onderandere hagelslag, stroopwafels, tumtums en maggi wrap maaltijden. Nooit vekeerd!

Voor de rest bestond te vakantie voornamelijk uit series kijken en wandelingen maken langs de Donau wanneer het niet regende. Wat een timing om slecht weer te hebben... Helaas is dit 9 van de 10 keer het geval met vakanties.

Deze week is de school ook weer begonnen. Alhoewel, begonnen... Ik heb 1 dag les gehad. Deze dag bestond voornamelijk uit sport en een excursie naar het ORF! Dit was ontzettend interessant.

Het ORF is de TV-studio van Oostenrijk. Hier worden onderandere de nieuwsitems van ORF1, ORF2 en ORF3 opgenomen, maar ook grote shows als Dancing with the stars! Het was ontzettend gaaf om alle studio's te bekijken, een kijkje backstage te nemen en natuurlijk om deel te nemen aan een stukje "praktijk". Het stukje praktijk hield in dat wij deelnamen in een kleine activiteit waarin uitgelegd werd hoe ze werken met de bluebox en hoe ze het publiek op shows voorbereiden.

Deze keer heb ik niet heel veel te vertellen omdat er zo weinig interessants is gebeurd. Wat dan wel veer verassend was: HET SNEEUWDE AFGELOPEN WOENSDAG?!

Wie verzint het, twee weken geleden heb je 20+ graden en nu loop je eind april in de sneeuw. De meeste van ons vonden het vreselijk, maar de Spanjaarden vonden het helemaal fantastisch. We kregen al opmerkingen "Als dit in Spanje gebeurd, is het het einde van de wereld." Helaas voor hun was het natte sneeuw en bleef er niets liggen.

Ik hoop de volgende keer weer meer interressants te kunnen melden!

• 21 April 2017 - 17:22

Marcel:

En zo vliegt de tijd voorbij. Het was goed om te zien dat je het naar je zin hebt in Wenen !
    Groetjes,
    Je Ouders....

• 22 April 2017 - 12:27

Annemieke:

Hoi Tony.

Ja soms gebeurt er even niets Es kann nicht immer kaviar sein
    Maar dan blijven leuke Dingen ook leuk.
    Nog leuke schoenen gescoort?
    Je kunt inmiddels vast vloeiend duits spreken
    Heb je oma d'r berichtje nog gelezen?
    Nou geniet nog een poosje van deze fijne tijd
    Auf wiedersehen.
    Gruss gott